woensdag 9 mei 2012

Op Rozenhof

Regelmatig kom ik in de kringloop boeken tegen die op het eerste blad voorzien zijn van handgeschreven teksten, hetzij van de lezer zelf, maar ook heel vaak teksten van mensen die het boek weggegeven hebben. Sommigen redelijk van deze tijd en sommigen van een eeuw oud. Zo ook vond ik dit boek dat dateerd uit 1900.Het is een prachtig boek alleen aan de buitenkant al, en als je het openslaat komt er een gebloemde bladzijde tevoorschijn en daarna deze namen op rij gevolgd door een prachtig geschreven datum. Dit soort dingen kan ik niet laten liggen, gewoon om af en toe eens naar te kijken. Ik vraag mij altijd wel af, waarom mensen dit soort dingen wegdoen. In sommige boeken staan heel persoonlijke dingen waarom een boek ooit is weggegeven. Ik begrijp dat niet zo goed. Maar goed, heb ik ook weer iets leuks om naar te kijken toch. Nog even dit, op de een of andere manierkrijg ik de foto`s niet meer geplaatst zoals ik ze voorheen had, ze staan nu te dicht op elkaar vind ik zelf, en ik weet niet goed hoe dit te veranderen. Wie weet krijg ik het nog eens voor elkaar, maar voor nu, het is even niet anders.

4 opmerkingen:

  1. blijkbaar hebben we alvast onze voorliefde voor oude boeken gemeen. dit exemplaar is prachtig ... en mooi in beeld gebracht. groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Janet, ik heb je gevonden (via de site van ingthings...)!
    Leuke blog heb je hoor, ik ben je volger geworden...
    Graag tot een volgende keer en ik duik zeker graag eens in je schuur, als dat mag.
    groet, Jannie Kroes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap daar ook helemaal niets van, zelfs wel eens een hele partij gevonden in een papiercontainer, misschien van een overleden persoon zonder familie?

    De neef van mijn man heeft pas een dochtertje gekregen. De kadotip voor het kraamfeest was een boek. Uiteraard heb ik in de mijn iets liefs geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend leuk blog het je! Ik ga je meteen volgen!

    Groetjes,
    Meike

    BeantwoordenVerwijderen